Sunday, February 28, 2010

bola dan judi

semalam aku makan malam di sebuah restoran mamak di masai. dari luar kelihatan penuh. ini mesti ada bola kata aku dalam hati. bila aku tgk skrin besar kat depan kedai tu, CHE 1- MANC 2. patutla.....

tapi bukan perlawanan bola tu yang menarik hati aku. yang menarik adalah pertama kali aku dengar org melayu bertaruh secara terbuka. orang yang celupar tu mejanya betul2 sebelah meja aku. nampaknya dengan mak, bapak dan adik dia. dengan selamba dia berkata, 'kalah bayar, kalah bayar'. nampak gaya mamat tu penyokong manchester city (mungkin cuma bertaruh, bukannya peminat). bila manc dapat gol, sorakannya adalah yang paling kuat dan ketara. yang aku pelik, dia duduk bersama mak bapak dan adik dia. jadi, dengan siapa dia bertaruh?

yang paling kelakar, bila manc dapat gol nombor4, tetiba ada pulak pesta bunga api ( dari arah taman rinting) macam meraikan kekalahan chelsea. hahaha. last-last kena 2-4. untung la siapa yang pasang kat manc. tapi kat akhirat belum tentu........

No comments: